Milujete aerobik? Jistě, tahle otázka je snad docela zbytečná, zdravý pohyb v tělocvičně ve skupině přátel a známých je vždycky velmi vítaný. Pomůcek pro takové cvičení je na trhu celá řada, posilování s vlastní vahou pro začátečníky je dostupné i při nadváze nebo slabé fyzické kondici. Pokud se ještě necítíte k tomu, abyste přišli do kolektivu, může pomoci posilovací (někdy též odporová) guma. Když ji zvládnete, naberete trochu sebevědomí a hned poté můžete zamířit do fitness center. Je elastická, velmi lehká a přizpůsobí se každému cvičenci. Hned tři důvody, proč jí dát šanci, že?

posilovací guma fitness

Používat posilovací gumu můžete prakticky všude…

Nejen ve fitness centrech, ale i v malých bytech, o polední pauze v práci, zkrátka kde si jen zamanete. Posilovací cviky s gumou můžete dělat kdykoliv a kdekoliv, stačí mít kolem sebe jen trochu prostoru a volnou chvilku. Dřepy, shyby, kliky, ale také „obyčejné“ protahování, možností je opravdu celá řada. Pro rozcvičku se hodí guma s menším odporem, postupně můžeme vyměnit za jiný model.

Podle čeho se ale orientovat při prvotním výběru?

  • Kdo neudělá víc shybů po sobě, měl by začít s posilovací gumou odpovídající odporem zhruba polovině jeho váhy. Nezačínejte s větším odporem, zbytečně byste se odradili.
  • Gumy nejsou vhodné jen a pouze pro posilování, ale využijete je i jako doplněk k různým rehabilitačním cvičením. Jsou jednoduché, v batohu nezaberou místo a vezmete je i do lázní.
  • Pokud máte za cíl zpevnit jen nějaký konkrétní sval (typicky v okolí kloubů), zvolte malý odpor. Sval je totiž menší a méně procvičený, zaměřit byste se na něj měli opravdu s citem.

Takže, jak vybrat posilovací gumu?

Záleží také, jaký cvik s ní hodláte dělat nejčastěji. Fitness centra mají nezřídka k dispozici půjčovny, nemusíte si tedy nosit nutně vlastní. Začátečníkům hodně pomůže i při shybech, pokročilejším zase postupně vylepší techniku, v každém případě je potom vhodné mít ji po ruce.
 

Workout s posilovací gumou – opravdu jedna báseň!

Dipy na bradlech nebo front lever, přesně tyto cviky jsou trochu náročnější a pomůže s nimi kvalitní posilovací guma. Jejich kouzlo tkví v jednoduchosti, nikdy vám nedovolí polevit a šidit tak cvičení, dá se výborně využít v desítkách různých pozic. U náročnějších workout cviků je třeba vybrat gumu s poměrně vysokým odporem, díky níž budou pak ramena a boky v rovnováze – tak, jak to má při podobných cvicích být!
 
Pokud plánujete cvičit i prsty, předloktí nebo dlaně, v obchodech je k mání například také posilovací gumové kolečko. Vejde se doslova do kapsy a jeho mačkání je vlastně první pomocí i proti stresovým situacím. Další podobnou pomůckou jsou třeba posilovací kleště, ale to jsme se už dostali do trochu jiné roviny.
 

Desítky variant cviků na posílení celého těla

Míra odporu je různorodá, namáhat se můžete klidně i doma u televize. Cvičení s posilovací gumou je možné prakticky zcela bez ohledu na čas a prostor. Předkopávání, můstek na posílení hýžďového svalstva, výpady a natahování kotníku, roznožování vsedě. To je jen malý výčet cviků, které můžete zkusit klidně ještě dnes večer, pokud budete mít chvilku pro sebe a děti vydrží alespoň malou chvíli nezlobit. Začátky s posilovací gumou mohou být nakonec i docela zábavné, tedy pokud jí dáte šanci…

 

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *